با معرفی چندین خودروی الکتریکی جدید در سال 2019 که دارای برد حرکتی مناسب و قیمتهای قابل قبول هستند، می توان گفت بهترین زمان برای خرید چنین خودروهایی فرا رسیده است. اگرچه خودروهای الکتریکی هنوز درصد کمی از میزان فروش خودروهای جدید در آمریکا را به خود اختصاص دادهاند اما هنوز هم میتوان آنها را گزینههایی مناسب برای افرادی دانست که به دنبال حملونقل بدون آلایندگی هستند.
در ادامه 10 دلیل برای خرید یک خودروی الکتریکی در سال 2019 را خدمت شما عزیزان ذکر میکنیم. با ما همراه باشید.
1-وجود گزینههای زیاد
در کل تعداد 17 خودروی سواری و کراس اوور الکتریکی در دسترس خریداران است که یک رکورد به حساب می آید و قیمت آنها نیز از 23900 دلار برای اسمارت EQ فورتو آغاز می گردد. اکثر این خودروها قیمت حدود 30 هزار دلاری دارند که تقریباً متوسط قیمت یک خودروی صفرکیلومتر است. خودروهای الکتریکی جدید در سال 2019 عبارتاند از آئودی e-tron و جگوار آی پیس در سمت لوکس بازار و مدلهای ارزان قیمت تر هیوندای کنا الکتریک، کیا نیرو الکتریک و نیسان لیف پلاس. همچنین نسخهی پایهی تسلا مدل 3 محبوب با قیمت 35 هزار دلار نیز سرانجام روانه بازار شده است.
علاوه بر این انتظار میرود طیف نو جذابی از این خودروها در سال آینده رونمایی شوند. از جملهی این خودروها میتوان به نسخهی بازطراحی شدهی کیا سول الکتریکی، مینی الکتریک جدید و محصولات الکتریکی شدهی لوکسی از استون مارتین، مرسدس بنز، پورشه، پولستار و… اشاره کرد. اگرچه برخی از این خودروها فقط در کالیفرنیا و شاید چند ایالت دیگر عرضه میشوند اما خودروهای الکتریکی بیشتری در سراسر آمریکا برای علاقه مندان در دسترس قرار خواهد گرفت.
2-از بین رفتن نگرانی مشتریان دربارهی بازهی حرکتی
اگرچه زمانی یکی از چالشهای اساسی درمورد این خودروها عدم گذشت از برد حرکتی 160 کیلومتر بود، اما 8 خودروی الکتریکی مدل سال 2019 میتوانند مسافت بیش از 320 کیلومتری را با یکبار شارژ طی کنند. همچنین تسلا مدلهای S، X و 3 را با محدودهی حرکتی نزدیک 480 کیلومتری نیز عرضه میکند. خودروهای ارزانتر هیوندای کنا الکتریک و کیا نیرو الکتریک نیز برد 415 و 385 کیلومتری دارند.
3-آخرین شانس برای استفاده از مشوقهای مالیاتی
دولت فدرال آمریکا هنوز هم مشوقهای مالیاتی مناسبی برای کاهش هزینهی خرید خودروهای الکتریکی در نظر گرفته و این مبلغ تا 7500 دلار هم میرسد؛ اما احتمال حذف آن وجود دارد.
حتی اگر مشوق مالیاتی باقی هم بماند پس از رسیدن خودروسازان به فروش 200 هزار دستگاهی از آن خودروی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی شاهد حذف این مشوقها خواهید بود. تسلا اولین خودروسازی بود که به این رکورد رسید و از اول ژانویه مشوق خودروهای آن به 3750 دلار افت کرد و از اول جولای هم این مبلغ به 1875 دلار رسید و در 31 دسامبر هم این مبلغ دیگر در نظر گرفته نخواهد شد. جنرال موتورز هم سال پیش به رکورد تولید 200 هزار خودروی الکتریکی دست پیدا کرد.
4-افزایش ارزش فروش دوبارهی خودروهای الکتریکی
معمولاً خودروهای الکتریکی از ارزش فروش دوبارهی زیر حد متوسط رنج بردهاند. بخشی از این موضوع به خاطر همان مشوق مالیاتی یاد شده بوده و همچنین مدلهای قدیمیتر برد کمتری در مقایسه با خودروهای جدیدتر دارند اما این وضعیت دست خوش تغییر قرار خواهد گرفت. خودروهایی همچون شورولت بولت، تسلا مدل 3، S و X به همراه جگوار آی پیس و آئودی e-tron برد بالاتری داشته و انتظار میرود در عرض سه سال پس از کارکرد اولیه ارزش بیشتری را حفظ کنند. پیشبینی میشود تسلا مدل 3 بتواند پس از سه سال 64.3 درصد از ارزش اولیهاش را حفظ کند که یک رقم بیار قابل توجه است.
5-ارزان قیمت بودن الکتریسیته نسبت به بنزین
حتی با وجود اینکه بنزین قیمت نسبتاً مناسبی دارد اما مالکیت یک خودروی الکتریکی ارزانتر خواهد بود. برای مثال گفته میشود هیوندای کنا الکتریک در عرض یک سال و کارکرد 24 هزار کیلومتری هزینهی 500 دلاری شارژ به مالک تحمیل خواهد کرد. همچنین EPA گفته هیوندای آیونیک الکتریکی در 5 سال صرفهجویی 4250 دلاری در بحث مصرف سوخت خواهد داشت.
6-افزایش جایگاه های شارژ عمومی
جدیدترین تخمینهای دپارتمان انرژی آمریکا بیان می کند که نزدیک به 21 هزار جایگاه شارژ الکتریکی وجود داشته و در طول چند سال آینده این میزان بیش از 2 برابر خواهد شد. البته جایگاههای سوخت الکتریکی نسبت به پمپبنزینها کمتر هستند اما بسته به مکان زندگی میتوان چنین جایگاههایی را در پارکینگها، فرودگاهها، مراکز خرید، بیمارستانها و… مشاهده کرد.
اکثر این جایگاهها دارای شارژرهای 240 ولتی سطح 2 هستند که میتوانند در حدود 4 ساعت یک خودروی الکتریکی را شارژ کنند. شارژ کمیاب اما سریعتر سطح 3 میتواند 80 درصد ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ نماید.
7-صرف هزینه کمتر برای نگهداری خودروهای الکتریکی
مالکیت یک خودروی الکتریکی یعنی عدم نیاز به صرف هزینه برای تعویض روغن و مواردی از این قبیل. این خودروها قطعات متحرک کمتری داشته و بنابراین میزان خرابی و تعویض آنها نیز کمتر خواهد بود. خودروهای الکتریکی از گیربکس تک سرعته استفاده کرده و قطعاتی مانند شمعها، سوپاپها، اگزوز، استارتر، کلاچ، تسمهها و… در آنها وجود ندارد. سرویسهای معمولی این خودروها معمولاً به تعویض جای لاستیکها و بررسی لنت ترمزها و… محدود است.
8-عدم تولید آلایندگی در خودروهای الکتریکی
برخلاف پیشرانههای درونسوز، پیشرانههای الکتریکی فاقد آلایندگی گازهای گلخانهای هستند. البته گفته میشود خودروهای الکتریکی بر مبنای محل تولید الکتریسیته بر محیطزیست تأثیر میگذارند. البته تأثیر این خودروها در کالیفرنیا، نیویورک و… که از منابع انرژی تجدید پذیر برای تولید الکتریسیته استفاده میشود کمترین میزان است. ولی بااینوجود مطالعهی جدید انجام شده نشان میدهد که خودروهای الکتریکی در کل آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای سنتی موجود در بازار دارند.
9-استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید الکتریسیته
بیشک پاکترین راه برای شارژ خودروی الکتریکی تولید الکتریسیته در خانه و با استفاده از پانلهای نصب شده بر سقف است. متأسفانه این کار میتواند هزینهای تا حد 7 هزار دلار هم داشته باشد و این هزینه شامل سیستم ذخیرهی انرژی و باتری هم نیست. کمهزینهترین راه این است که از وام استفاده کرده و خانه و گاراژ را به انرژی خورشیدی تبدیل کنید. اگرچه این امر هزینهای حدود 2 هزار دلاری خواهد داشت اما دولت 30 درصد هزینهها را تقبل خواهد کرد. متأسفانه این مشوق در سالهای آینده کاهش مییابد و از سال 2022 بهطور کلی قطع میشود.
10-ارزان بودن خودروهای الکتریکی دست دوم
اگرچه ارزش فروش دوبارهی برخی خودروهای الکتریکی با برد بالا افزایش یافته اما نسخههای کارکردهی بسیاری از خودروهای الکتریکی قیمت مناسب و ارزانی دارند. جستوجوی سریع در فضای مجازی نشان میدهد 65 خودروی الکتریکی با قیمت 10 هزار دلار یا کمتر در دسترس هستند. برای مثال یک دستگاه نیسان لیف 2011 با کارکرد 93 هزار کیلومتری و برد الکتریکی 117 کیلومتری تنها با قیمت 5500 دلار عرضه شده است. یک دستگاه میتسوبیشی i-MiEV که کارکرد 68 هزار کیلومتری و برد 100 کیلومتری دارد با قیمت 5900 دلار قابل خریداری میباشد.
اگرچه شعاع حرکتی این خودروها جالب نیست اما با این قیمت میتوان یک خودروی بسیار خوب برای استفاده در مسیرهای کوتاه خریداری کرد.

پیمایش هر خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر است؟
رانندگان معمولاً زمانیکه چراغ صفحه پشت آمپر خودروشان روشن میشود احساس نگرانی میکنند، زیرا ماندن در جادهای با مسافت طولانی بسیار دلهرهآور است، اما اگر بدانید که هر خودرو بعد از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر میپیماید، اندکی امیدوار خواهید شد، در ادامه با بررسی این موضوع همراه آنلاک ایدی 24 باشید.

نشانگر سوخت خودرو چگونه کار میکند؟
رانندگی در حالتی که نشانگر سوخت (گِیج بنزین) روی حالت خالی قرار دارد استرس زیادی را به وجود می آورد، اگر شما جزء آن دسته رانندگان کنجکاوی هستید که میخواهید بدانید چه مسافتی را میتوان در این حالت پیمود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عمر باتری خودروهای الکتریکی چقدر است؟
خودروهای الکتریکی به خاطر اینکه قطعات متحّرک کمتری نسبت به پیشرانهی احتراقداخلی دارند همچنین از جعبهدندههای تک سرعته استفاده میکنند، در مقایسه با ماشین های بنزین سوز سادهتر به نظر میرسند، اما مسئلهای که بیشتر افراد به ویژه 46 درصد خریداران را درگیر خود کرده و باعث میشود در خرید این خودروها عجله نداشته باشند، باتری آنهاست،

معرّفی تویوتا ای-ریسر کانسپت ، با خودروهای اسپرت در آینده آشنا شوید
تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که در نمایشگاه توکیو 2019 توانست برخی محصولات خودش را به نمایش بگذارد، ای-ریسر کانسپت (Toyota e-Racer) یکی از سوپرایزهای این شرکت به عنوان خودروهای اسپرت در آینده می¬باشد که در ادامه به معرّفی آن خواهیم پرداخت.
افزودن دیدگاه جدید