خودروهای الکتریکی به خاطر اینکه قطعات متحّرک کمتری نسبت به پیشرانهی احتراقداخلی دارند همچنین از جعبهدندههای تک سرعته استفاده میکنند، در مقایسه با ماشین های بنزین سوز سادهتر به نظر میرسند، اما مسئلهای که بیشتر افراد به ویژه 46 درصد خریداران را درگیر خود کرده و باعث میشود در خرید این خودروها عجله نداشته باشند، باتری آنهاست، Cox Automobile در طی مطالعات خود میگوید: از آنجاییکه تعویض باتری های خودروهای الکتریکی گران است مثل شورولت بولت که بدون احتساب دستمزد ۱۵ هزار دلار هزینه دارد، سبب شده تا افراد تمایلی به خرید این اتومبیل ها از خود نشان ندهند.
امروزه گزارشها نشان میدهند برخی خودروهای برقی بهدلیل ازبینرفتن و ضعیفشدن باتری مجبور به تعویض باتری شدهاند، نیسان نیز گزارش کرده است با وجود فروش فوق العاده خودرو الکتریکی لیف در هشت سال گذشته، تعداد نسبتاً زیادی از این خودروها به تعویض باتری نیاز پیدا کردهاند، در ادامه برای بررسی بیشتر عمر باتری خودروهای الکتریکی با آنلاک آیدی 24 همراه باشید.
باتریهای لیتیومیون موجود در خودروهای برقی شباهت زیادی به انواع باتریهای لپتاپها و گوشی های همراه دارند و تنها تفاوت این باتریها اندازه بزرگتر آنها میباشد، باتریهای لیتیومیون نسبت به باتری های اسیدی که در خودروهای عادی استفاده میشود، متفاوت بوده و در مقایسه با باتریهای نیکل متال هیدرید، از ظرفیت انرژی بیشتری برخوردار هستند، این باتری ها در صورت استفاده کمتر، مقدار شارژ اندکی را از دست میدهند، جالبه بدانید که باتری خودروهای برقی از تعداد زیادی سلول بههم متّصلشده تشکیل میشوند و معمولاٌ به جای نصب یک باتری بزرگ در خودرو، از صدها سلول کوچک درکنار یکدیگر استفاده میکنند.
ظرفیت باتری خودرو الکتریکی را با علامت kwh واحد کیلووات برساعت نشان میدهند، خرید خودروهایی که چنین باتریای دارند، به معنای خرید خودرویی بنزینی با باک بزرگ است، هرچه ابعاد باک خودروها بیشتر باشد، سوخت گیری زیادتری صورت میگیرد در نتیجه، مسافت بیشتری را با آن رانندگی خواهید کرد، اتومبیل های برقی به دلیل مجهز بودن به نرم افزار مدیریت شارژ قادرند از خالی شدن کامل باتری جلوگیری کنند.
آژانس حفاظت از محیطزیست آمریکا (EPA) معمولاً یک شعاع حرکتی حدودی برای خودروهای الکتریکی اعلام کرده که عددی متغیر است، بدین ترتیب اگر راننده نتواند به این شعاع حرکتی برسد و باتری خودرو آن زودتر تمام شود، به معنای ایراد داشتن باتری نیست، هنگام استفاده از اتومبیل های برقی وقتی شما با سرعت بالاتری رانندگی کنید، باتری زودتر از زمانیکه در ترافیک هستید به اتمام میرسد، برعکس خودروهای بنزینی که در شهر مصرف بیشتری دارند و در جاده کمتر.
شعاع حرکتی خودروهای برقی وقتی ماشین کاملاً پر از مسافر است با زمانیکه تنها خود راننده قرار دارد، فرق میکند، شرایط محیطی مثل گرما یا سرمای زیاد نیز بر عملکرد باتری تأثیر میگذارند و میتوانند باعث افت عملکرد شوند، عامل دیگر استفاده از بخاری یا کولر در خودرو است که مصرف باتری را افزایش میدهند.
برخی خریداران خودروهای الکتریکی برای راحتی خیالشان، ضمانتهای طولانیمدت برای خودرو تهیه میکنند، بطور کلی نیازی به این کار نیست، زیرا باتری همه خودروهای الکتریکیای که در بازار ایالات متّحده فروخته میشوند، حداقل هشت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر ضمانت دارند، برای مثال، کیا، باتری خودروهای برقیاش را ۱۰ سال و ۱۶۰ هزار کیلومتر ضمانت میکند، از سوی دیگر هیوندا ضمانتی مادامالعمر برای باتری خود در نظر گرفته است.
خریداران خودروهای الکتریکی باید بدانند، برخی سازندگان، ضمانت را تنها درصورتی که باتری از کار افتاده باشد، ارائه میدهند، برای مثال، خودروسازان اتومبیل های بیامو ، شورولت، نیسان، تسلا و فولکسواگن تنها وقتی که افت باتری به 60تا 70درصد رسید، باتری های آن را تعویض میکنند، باتری های خودروهای الکتریکی با هر بار شارژ و خالی شدن از عمر آنها کاسته میشود، امّا این فرایند آهسته است و زمان زیادی طول میکشد.
برای مثال، باتری خودرو تسلا مدل اس پس از طی حدود ۸۰ هزار کیلومتر، تنها ۵ درصد افت میکند همچنین، براساس اطّلاعاتی که تسلا اخیرا منتشر کرده، خریداران مدل اس بعد از پنج سال استفاده، تنها درصد بسیار کمی افت عملکرد باتری را تجربه کردهاند، گرما قاتل باتری های لیتیومیون است، به همین دلیل خودروهایی که در مناطق گرمسیر هستند، افت عملکرد بیشتری دارند، برای جلوگیری از این کار معمولاً خودروسازان از سیستمهای خنککننده با مایع برای خنککردن باتری خودروها استفاده میکنند.
شارژرهای سریع سطح سه DC میتوانند ۸۰ درصد باتری خودروها را تقریباً در ۳۰ دقیقه شارژ کنند، چنین باتری هایی به خاطر افزایش دما، زودتر به افت عملکردی دچار میشوند، طبق آزمایش کتابخانهی ملی ایداهو (INL) که روی دو خودرو برقی نیسان لیفت مدل 2012 برای تست شارژرهای سریع سطح سه انجام شد، مشخص گردید که خودروای که در 80 هزار کیلومتر با شارژر خانگی 240 ولت سطح سه شارژ شده نسبت به ماشینی که با شارژ سطح دو شارژ شده، تنها 4 درصد وضعیت بهتری دارد.
درمجموع میتوان اینگونه نتیجه گرفت که اگر از خودرو الکتریکی بهدرستی استفاده شود، عمر باتری آن میتواند حداکثر ۱۶۰ هزار کیلومتر باشد، کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) در گزارشی عنوان کرد که عمر مفید باتری خودروهای الکتریکی اگر سالانه فقط ۲۰ هزار کیلومتر رانده شوند، درحدود ۳۲۰ هزار کیلومتر و ۱۷ سال است، جالبه بدانید در آینده نه چندان دور، تسلا قصد دارد باتریهایی با عمر بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر به بازار عرضه کند که این نگرانی را کاملا از بین خواهد برد و خریداران باید نگران عمر خود خودرو باشند تا باتری آن.

پیمایش هر خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر است؟
رانندگان معمولاً زمانیکه چراغ صفحه پشت آمپر خودروشان روشن میشود احساس نگرانی میکنند، زیرا ماندن در جادهای با مسافت طولانی بسیار دلهرهآور است، اما اگر بدانید که هر خودرو بعد از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر میپیماید، اندکی امیدوار خواهید شد، در ادامه با بررسی این موضوع همراه آنلاک ایدی 24 باشید.

نشانگر سوخت خودرو چگونه کار میکند؟
رانندگی در حالتی که نشانگر سوخت (گِیج بنزین) روی حالت خالی قرار دارد استرس زیادی را به وجود می آورد، اگر شما جزء آن دسته رانندگان کنجکاوی هستید که میخواهید بدانید چه مسافتی را میتوان در این حالت پیمود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عمر باتری خودروهای الکتریکی چقدر است؟
خودروهای الکتریکی به خاطر اینکه قطعات متحّرک کمتری نسبت به پیشرانهی احتراقداخلی دارند همچنین از جعبهدندههای تک سرعته استفاده میکنند، در مقایسه با ماشین های بنزین سوز سادهتر به نظر میرسند، اما مسئلهای که بیشتر افراد به ویژه 46 درصد خریداران را درگیر خود کرده و باعث میشود در خرید این خودروها عجله نداشته باشند، باتری آنهاست،

معرّفی تویوتا ای-ریسر کانسپت ، با خودروهای اسپرت در آینده آشنا شوید
تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که در نمایشگاه توکیو 2019 توانست برخی محصولات خودش را به نمایش بگذارد، ای-ریسر کانسپت (Toyota e-Racer) یکی از سوپرایزهای این شرکت به عنوان خودروهای اسپرت در آینده می¬باشد که در ادامه به معرّفی آن خواهیم پرداخت.
افزودن دیدگاه جدید